ရိုးရာဓေလ့မွ နတ္တို႔၏အေနအထား

ျမန္မာတို႔၏ ရိုးရာဓေလ့မွ နတ္ေတြႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ကုန္နိုင္ဖြယ္ မရွိပါ ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတြင္း(၃၇) ၊ အျပင္(၃၇)မင္းအျပင္ ၊ထိုအတြင္း,အျပင္တြင္ မပါ၀င္ေသးေသာ
ရိုးရာနတ္ေတြလည္း အမ်ားအျပား က်န္ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ က်န္နတ္ မ်ားကို ေနာက္ထပ္အဖြဲ႔ သို႔မဟုတ္
အလယ္(၃၇)မင္းအုပ္စုတစ္စုဖြဲ႔ဦးမည္ဆိုလွ်င္ ေနာက္ထပ္ အုပ္စုတစ္စု ထပ္မံေပၚထြက္လာနိုင္ဖြယ္ရာ
ရွိ၍ ထိုအုပ္စုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး နတ္မ်ား၏ သမိုင္း ေၾကာင္းမ်ားကို အက်ယ္ေရးျပရန္ေနရာမေပးနိုင္ပါ ။
သို႔ရာတြင္ အထက္(အညာ)ေဒသအရပ္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏
(ေယဘုယ်သေဘာအားျဖင့္) နတ္တို႔အေပၚတြင္ထားရွိေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားကို ဤေနရာတြင္အနည္း
ငယ္တင္ျပလိုပါသည္ ။ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို အေျခခံၿပီးေရးသားတင္ျပထားေသာ စာေရးဆရာမႀကီးလူထု
ေဒၚအမာ၏ နတ္ေတြႏွင့္စပ္ၿပီး တင္ျပထားေသာ“ အေမ့သတိရတဲ့ ပြဲေတာင္ၿပံဳးအေတြ႔အႀကံဳ “ ေဆာင္းပါးမွ
စိတ္၀င္စားစရာတစ္ခ်ဳိ႕ကိုေကာက္ႏႈတ္တင္ျပလိုပါသည္ ။ ေတာင္ၿပံဳးပြဲ အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ နတ္ကိုးကြယ္မႈဆိုင္
ရာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မိသားစုအေတြ႔အႀကံဳေလးမ်ားမို႔ ဤေနရာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္ ။
ေစတနာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ ဆရာမႀကီး၏ေဆာင္းပါးသည္ သူတို႔ေခတ္ ၊ သူတို႔ အခါကေတာင္ၿပံဳးပြဲအ
ေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ နိုင္သည္ ။
“ ေတာင္ၿပံဳးမွာ အရင္ကေတာ့ အရက္ဆိုင္က ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးေရာင္းၾကရတာ ၊ခုေတာ့ အထင္
ကရအရက္ဆိုင္ႀကီးေတြအျပင္ ၊ အရက္ဆိုင္ေသးေသးေလးေတြပါ မေရမတြက္နိုင္ေအာင္ ေပါမ်ားပါတယ္ ။
အရက္ဆိုင္အလတ္စားေတြရွိတယ္ ။ ေတာအရက္ဆိုင္ေတြရွိ တယ္ ။ေထြးညိဳရတယ္ ၊ ဘီယာမ်ဳိးစံုရတယ္ ၊ မရတာ ဘာမွမရွိဘူး ။ ကၽြန္မတို႔သြားခဲ့တုန္းကနတ္ရုပ္ေတြစီတင္ထားတဲ့ နတ္ကေတာ္ေတြရဲ႕ ကနားငယ္
ကေလးေတြဟာ (၁၀၀)(၉၀) ေလာက္ပဲရွိတာပါ ။ ဒါကိုမ်ားလွၿပီထင္ေနခဲ့တာ ။ ဒီႏွစ္ ေတာင္ၿပံဳးမွာ အဲဒီ နတ္ကေတာ္မ်ားရဲ႕ဆိုင္ကနားအားလံုး (၂၈၅၀) ရွိပါသတဲ့ ။” ( လူထုေဒၚအမာ – အေမ့သတိရတဲ့ ပြဲေတာင္ၿပံဳး
ေရႊျမန္မာမဂၢဇင္း ၊ အမွတ္(၄) ၊ စကၤပူနိုင္ငံ ၊ ၂၀၀၃ ၊ ႏွာ-၂၂ )
စစ္မွန္ေသာေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားေနေသာ ျမန္မာနိုင္ငံမ်ဳိးမွာ ဤကဲ့သို႔အဆီးအတား
မရွိဘဲ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ေနျခင္းအတြက္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းလွသည္ ။ မွားယြင္းေသာ နတ္ကိုးကြယ္မႈေတြ
အတြက္ ျပဳျပင္စရာေတြ ၊ တားျမစ္စရာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါ၏ ။ သို႔ေသာ္ဤကဲ့သို႔ေသာကိစၥမ်ား
ကိုကိုယ္ပိုင္အသိတရား ၊ ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္တို႔ ျဖင့္ျပဳျပင္သင့္သလား ၊ သို႔မဟုတ္အေနာ္ရထာမင္းႀကီး
တို႔ကဲ့သို႔ ကရုဏာ ၊ ေစတနာတို႔ႏွင့္ ယွဥ္လ်က္မင္းအာဏာတို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္သင့္သလားဆိုသည့္ အခ်က္ကိုသာ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားၾကဖို႔ပင္ရွိေတာ့၏ ။ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ျဖဴစင္ေသာသာသနာေတာ္ႀကီးကိုေစာင့္
ေရွာက္ နိုင္ေသာသာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ား ေပၚထြန္းလာနိုင္ပါေစ ။
သို႔ေသာ္ အလြန္အကၽြံမျဖစ္ၾကရေလေအာင္ သတိတရားႏွင့္ပူေဇာ္ပသနည္းမ်ဳိးျဖစ္၍လည္း
ေကာင္း ၊ ပစၥဳပၸန္ , သံသရာအျပစ္ကင္းလြတ္ေအာင္ ရိုးရာမပ်က္ရံုေလာက္သာ ျပဳလုပ္ေနေသာ ပူေဇာ္ပသ
နည္းမ်ဳိး ျဖစ္၍လည္းေကာင္း ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္နိုင္ရန္ ဤေနရာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ
လိုက္ပါသည္ ။
“ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္မတို႔ နတ္ကိုးကြယ္ပံုကို နည္းနည္းေရးပါရေစ ။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ရြယ္ တဲ့
အဲဒီေခတ္တုန္းက အညာက ျမန္မာေတြဟာ အိမ္တြင္း မင္းမဟာဂီရိနတ္ကို ပူေဇာ္ပသၾကသူမ်ားပါတယ္ ။
အိမ္မွာ နတ္အုန္းဆြဲၾကတဲ့ အေလ့ရွိပါတယ္ ။ မဆြဲတဲ့လူက နည္းနည္းပါ ။ကၽြန္မတို႔ အဘိုးအိမ္ ( အေမ့အေဖ
ကေတာ့)အုန္းမဆြဲပါဘူး ။ ကၽြန္မတို႔အဘိုး ဦးေအာင္ၿဖိဳး ကမႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖံုးတစ္ဦးပါ……….။
အဲဒီအဘိုးက သားမရွိသမီးမရွိတဲ့ သူ႔အစ္မမုဆိုးမ ျဖစ္သြားတဲ့အခါ အစ္မကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ အဘိုးတို႔ အိမ္ေထာင္က အစ္မနဲ႔လာၿပီး ေပါင္းေနရသတဲ့ ။ သူ႔အစ္မအိမ္က နတ္အုန္းဆြဲပါတယ္ ။အစ္မ
ေယာက်္ားက ပတၱျမားေက်ာက္ကုန္သည္ကိုး ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔အိမ္ ကအုန္းေတာ္ကို တျခားလူမ်ားနည္းတူ
ရိုရိုေသေသ တခမ္းတနား ဆြဲတာပါပဲ ။ သူ႔အစ္မအုန္းဆြဲၿပီးတဲ့ေန႔တစ္ေန႔မွာ ကိစၥတစ္ခုရွိလို႔ အစ္မအျပင္
ခဏထြက္သြားေတာ့ ၊ အဘိုးက သူ႔အစ္မကို လြယ္လြယ္ေျပာလို႔ ရခ်င္မွရမယ္ဆိုၿပီး သူ႔အစ္မ မရွိခိုက္ ခုတြင္
ကဆြဲသြားတဲ့ အုန္းေတာ္ကိုခ်ၿပီး သားသမီးေတြနဲ႔ခြဲစားပစ္လိုက္ၾကသတဲ့ ။အစ္မျပန္လာေတာ့သူ႔အုန္းေတာ္ကို
ခြဲစားလို႔ သူ႔ေမာင္ကို ဒါေလာက္မိုက္ရမလားဆို ၿပီးအထပ္ထပ္အျပစ္တင္တယ္ ။အရွင္ႀကီးကိုလည္းေၾကာက္
့လန္႔တၾကား အထပ္ထပ္ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳးတယ္ ။ ဒါေပမယ့္လည္း အုန္းေတာ့ထပ္ၿပီး မဆြဲရဲေတာ့ဘူး ။ ထပ္
ဆြဲရင္သူ႔ေမာင္ကထပ္ခြဲစားမွာစိုးရတာကိုး ။ အဲဒီကတည္းကစၿပီး ကၽြန္မတို႔ေခတ္အထိ အုန္းဆြဲတဲ့အေလ့မရွိ
ေတာ့ဘူး ။
ဒါျဖင့္ နတ္ကိုတင္ေျမွာက္ပသမႈဘာဆိုဘာမွမရွိေတာ့ဘူးလားလို႔ ေမးရင္ေတာ့ျဖင့္ကၽြန္မတို႔
အဘြား(ဦးေအာင္ၿဖိဳးရဲ႕ဇနီး) က မံုရြာအေနာက္ဘက္က လက္ေတာင္းႀကီးသူမို႔ သူ႔မိဆိုင္ဖဆိုင္ဆိုၿပီးတေပါင္း
လမွာအေမႀကီးလို႔ေခၚတဲ့ အေမေရယဥ္နတ္ကို မုန္႔ျဖဴ ၊ မုန္႔နီ နဲ႔တင္ပါတယ္ ။ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္တင္ပါတယ္ ။
အဲဒီအေလ့ေတာ့ ယေန႔ထက္အထိ ကၽြန္မတို႔အားလံုးကိုယ္စား အစ္မႀကီးေဒၚဦးက ဆက္လက္တာ၀န္ယူ တင္သေနပါေသးတယ္…။ ”
အထက္ပါစကားရပ္မ်ားသည္ လူထုေဒၚအမာ၏ “ အေမ့သတိရတဲ့ပြဲ ေတာင္ၿပံဳးအေတြ႔အႀကံဳ
“ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။အမွန္မွာမူ ေတာင္ၿပံဳးပြဲ အေတြ႔အႀကံဳမွ် မဟုတ္ဘဲ ၊ႏွစ္ဆယ္ရာစု
ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းႏွင့္လက္ရွိအညာေဒသရွိလူအခ်ဳိ႕၏နတ္ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားကိုလည္းထင္ဟပ္
ေပၚလြင္ေစသည္ ။ အညာေဒသရွိ တန္႔ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ ၊ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္မ်ားတစ္၀ိုက္ရွိ နတ္ကိုးကြယ္မႈကို
ျပဳၾကရာတြင္ တစ္ေယာက္ ကတစ္ရာရဲ႕ကိုယ္စား ၊ တစ္ေယာက္က တစ္ရြာရဲ႕ကိုယ္စားဆိုသလို ပူေဇာ္ပသ
ျခင္းမ်ဳိးကို ျပဳေပးေနၾကသျဖင့္ နတ္ကိုးကြယ္မႈ အစဥ္အလာ လံုး၀မကင္းနိုင္ေသး၍ ကိုးကြယ္ၿမဲ ၊ ပူေဇာ္ပသ ၿမဲျပဳလုပ္ေနၾကရေသးေသာ္လည္း ၊ လြန္လြန္ကၽြံကၽြံ ၊ မွားမွားယြင္းယြင္းမ်ားျဖင့္ နတ္တို႔ကိုအေၾကာက္တရား
ျဖင့္ ပူေဇာ္ပသေနရျခင္းမ်ဳိးေတြႏွင့္ႏႈိင္းစာလွ်င္ ေတာ္ေပေသးသည္ဟု ဆိုရေပေတာ့မည္ ။
အညာေဒသမွာလည္း အမွားၾကာ၍ အမွန္ျဖစ္ေနသည့္ အစြဲမွား ၊ အယူမွားမ်ား က်န္
ရွိေနပါေသးသည္ ။ ထိုအထဲမွ ထင္ရွားရာတစ္ခ်ဳိ႕ကိုတင္ျပရလွ်င္ အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ားတြင္ သကၤန္းမ၀တ္မီ ရွင္
ေလာင္းမ်ား(ကိုရင္၀တ္မည့္သူမ်ား) ကို နတ္နန္းအျဖစ္သတ္မွတ္ထားေသာ နတ္ မ်ား၏ေနရာမ်ားသို႔သြား
ေရာက္ၿပီး ျပသေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္ ။ မဂၤလာမေဆာင္မီ သတို႔သား ၊သတို႔သမီးေလာင္းမ်ားကို နတ္တို႔အား
သြားေရာက္ျပသေနရဆဲျဖစ္သည့္မိရိုးဖလာဓေလ့ထံုးစံမ်ားလည္း အခ်ဳိ႕အညာေဒသမ်ားတြင္ရွိေနေသးသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လိုသူတို႔အတြက္ အေလ့အထအမွားမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍သတိျပဳစရာ
အခ်က္မ်ားပင္ ။ ဒီပဲယင္းနယ္မွာ မဂၤလာေဆာင္ၿပီး မၾကာခင္ကမွ ရန္ကုန္သို႔ျပန္လာေသာ ခင္ဦးသား ေမာင္ထြန္းထြန္း၏ ေျပာျပခ်က္အရ သူတို႔မဂၤလာေဆာင္စဥ္က မဂၤလာမေဆာင္မီ တစ္ရက္အလိုမွာငွက္ေပ်ာ
ဖီးအဖီးငါးဆယ္၊အုန္းသီးအလံုးႏွစ္ဆယ္တို႔ျဖင့္ရိုးရာနတ္တို႔ကိုသြားေရာက္ျပသခဲ့ရေသးေၾကာင္းေမာင္ထြန္း
ထြန္းကိုယ္တိုင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့၍ အံ့ၾသမႈမ်ား ျဖစ္ရပါ သည္ ။ေယာကၡမျဖစ္သူမ်ားႏွင့္ သူ႔ဇနီးေခ်ာ
ေလးတို႔၏ ဆႏၵကို မဆန္႔က်င္လို၍သာ ျပဳလုပ္ခဲ့ရ ေသာ္လည္းသူ၏စိတ္ထဲမွာမူ ဘာသာတရားအျမင္အရ
ေရာ ၊ေခတ္အျမင္အရပါ အဓိပၸာယ္မဲ့ လွ၍ဤကဲ့သို႔ေသာ ယံုၾကည္မႈေတြအတြက္ စိတ္ပ်က္မိေၾကာင္း ဖြင့္ဟ
ေျပာဆိုခဲ့ပါ၏ ။ မဟုတ္မရာကိုအစြဲအလမ္းႀကီးေနၾကသူမ်ားအတြက္ သတိထားဖြယ္ေကာင္းလွသည္ ။
ဤပံုဤနည္းျဖင့္ ထိုထိုအရပ္ေဒသတို႔တြင္ တကယ္ထင္ရွားမရွိနိုင္ေတာ့ေသာ နတ္
မ်ားကို ထင္ရွားရွိသေယာင္ေယာင္ျပဳ၍ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသေနရျခင္းမ်ဳိးတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္သူမ်ား
အတြက္ အဓိပၸာယ္မဲ့လွသည္ ။ ဤကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ေနျခင္းမ်ဳိးေတြသည္ မသူေတာ္တရားေတြကို ရွင္သန္ေန
ေအာင္အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေပးေနသလိုလည္း ျဖစ္ေန၍ဥာဏ္ႏွင့္စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္ၾကၿပီျဖစ္၏ ။
အကယ္၍သာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ နတ္တို႔အားတရားေတာ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ ပူေဇာ္ျခင္းမ်ဳိးျဖင္
့ပူေဇာ္လိုၾကပါလွ်င္ တရားမနာမီ(ပရိတ္တရားမနာမီ) နတ္တို႔ကို တရားနာဖိတ္ျခင္း ၊ ေမတၱာပို႔ျခင္း ၊ ကုသိုလ္အမွ်မ်ားကိုအထူးေပးေ၀ျခင္းစသည္မ်ားကို စနစ္တက်ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္ ။ ဤကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း
သည္သာ တရားႏွင့္လည္း အေၾကာင္းအက်ဳိးဆီေလ်ာ္ၿပီး ၊တိုးတက္ေနေသာေခတ္ႏွင့္လည္းေလ်ာ္ညီလွပါ
သည္။အက်ဳိးတရားအေနႏွင့္ျဖစ္ထြန္းလာနိုင္သည္မွာနတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္စပ္၍တာ၀န္နည္းပါးျခင္း၊ဗုဒၶဘာသာ
တရားကို ျဖဴျဖဴစင္စင္ျဖင့္ ကိုးကြယ္နိုင္ျခင္း ၊ ဗုဒၶဘာသာတရားကိုကိုးကြယ္ျခင္းႏွင့္ နတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ျခင္း
ႏွစ္ခုတို႔အၾကား ေရာေထြး ယွက္တင္ မရွိေတာ့ျခင္းစေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားကို ျဖစ္ထြန္းေစနိုင္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လိုသူတို႔အတြက္ အတုယူစရာ ၊ ဆင္ျခင္စဥ္းစား
စရာအျဖစ္တင္ျပ လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္ ။
သတိတရား ၊ အသိတရားတို႔ႏွင့္ယွဥ္ေသာ သဒၶါတရားမ်ဳိးျဖင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္နိုင္ၾကပါေစ …………………..

One comment on “ရိုးရာဓေလ့မွ နတ္တို႔၏အေနအထား

ဒီလိုေလးျပန္ေျပာခဲ႔ပါတယ္

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s